Wat verwacht de klant van een uitzendbureau bij het werven van personeel?
Om op de hoogte te blijven van verbeteringsmogelijkheden in de procedure van het werven van personeel is het belangrijk om inzicht te krijgen in verschillende perspectieven en om trends in de personeelsbranche in de gaten te houden. In dit artikel vragen we ons hardop af: “Waar zijn klanten naar op zoek bij het inhuren van een uitzendbureau?”
Het is van essentieel belang dat uitzendbureaus nagaan wat klanten verlangen om vooroordelen tegen te gaan en ze beter van dienst te zijn.
Hier zijn een aantal eerlijke antwoorden van klanten die vaak nee hebben moeten zeggen bij hun zoektocht naar een uitzendbureau.
Toon Potentiële Klanten Je Bereik
Iedereen kan online naar nieuw personeel zoeken. Om nieuwe klanten binnen te halen, is het belangrijk dat instanties moeten kunnen aantonen dat ze verder zullen gaan dan de concurrentie. Of het nu gaat om een tijdelijke functie of een vaste functie.
Maak Elke Cent Zichtbaar
Vertel potentiële klanten hoe je kandidaten vindt die de klant anders zelf niet had kunnen vinden. Leg uit hoe je dit per klant gedaan hebt.
Leg Werkorders Zorgvuldig Vast
Het is belangrijk voor uitzendbureaus om alle aspecten van de dagelijkse activiteiten van een klant te bekijken, inclusief de fysieke vereisten van het werk, vereiste computervaardigheden en beschikbare carrièrepaden.
Toon Het Verschil Dat Je Kunt Maken Met Kandidaten
Als je het waar kunt maken, laat het dan zien. Wanneer een klant een uitzendbureau inhuurt, willen ze ook weten dat het zijn geld waard is.
Een goed bureau heeft een proactieve relatie met kandidaten die ervoor zorgt dat ze een bepaalde kans aangrijpen. Als het bureau kan doen wat de klant zelf niet kan, is het zijn geld waard.
Zorg Voor Werknemers Die Klaar Staan Om Aan de Slag Te Gaan
Klanten verwachten dat tijdelijke werknemers startklaar zijn. Daarom is een grondige kennis van het benodigde werk belangrijk. Om die kennis te krijgen, gaat er niets boven een bezoek aan de werklocatie.
Ontwikkel Een Diepgaand Begrip Van Elke Branche Die Je Bedient
In een tijd waarin de reputatie van een uitzendbureau net zo snel rond kan gaan als een virale video, is het niet verstandig om te bieden op zaken die je niet begrijpt of om over te gaan tot het aannemen van personeel.
Een uitzendbureau inhuren dat alleen kantoorpersoneel heeft geleverd, is niet zinvol voor een productie- en distributiebedrijf. Klanten hebben een bureau nodig met ervaring die aansluit bij hun specifieke behoeften.
Behartig de Langetermijnbelangen Van de Klant
Dit geldt zelfs bij het leveren van tijdelijke krachten voor korte opdrachten. Het inhuren van een uitzendbureau dat consequent uitzendkrachten met fulltime potentieel plaatst, heeft een grote meerwaarde.
Wie zegt per slot van rekening nee tegen de optie van tijdelijk tot permanent en tegen het permanent in dienst nemen van gekwalificeerde mensen die al hebben aangetoond dat ze hun weg op de werkplek van de klant weten te vinden? Hoewel iedere klant anders is, zijn veel van hen in feite op zoek naar een fulltime werknemer.
Toon de Duurzaamheid Van Jouw Bureau en Zijn Interne Medewerkers
Niemand wil te maken hebben met een uitzendbureau waarvan het eigen personeel zich gedraagt alsof ze net zijn doorgestuurd door een uitzendbureau. Bureaus met een continue instroom van laagbetaalde pas afgestudeerden zijn niet in staat om het vertrouwen te winnen van klanten die op zoek zijn naar een langdurige personeelsrelatie.
Monsterboard helpt bij het werven van personeel
Monsterboard is jouw hulpbron op het gebied van wervingstips, wervingstrends en managementstrategieën. Wij halen graag alles uit de kast om jouw leven makkelijker te maken. Kan jouw advertentie wel een boost gebruiken? Verdiep je dan eens in ons Pay-for-Performance model! Hiermee bereik je binnen no time gekwalificeerde kandidaten en het mooie is: je betaalt pas als ze zich aanmelden als kandidaat! Plaats vandaag nog een vacature.