Hoe zorg je ervoor nieuw talent binnenhaalt, maar ook dat je voorkomt dat je werknemers ergens anders hun geluk gaan zoeken?
Wie over employer branding praat, denkt al gauw aan klassieke campagne die de landmacht ooit had of aan Heinekens briljante Candidate of zijn recentere Go Places. Dit soort marketinggeweld schrikt kleinere bedrijven vaak af die ook ‘iets met employer branding’ willen doen. Deze bedrijven willen uiteraard ook opvallen in de huidige krappe arbeidsmarkt, maar hebben de budgetten van die grote spelers natuurlijk niet. Geen nood. Want employer branding hoeft helemaal niet duur te zijn. Sterker: ieder bedrijf kan vandaag al gratis beginnen met het verbeteren van zijn werkgeversmerk.
Employer Branding kan ook zonder bakken met beld. Inspanning is belangrijker dan budget, óók voor kleinere bedrijven.
Deze 5 employer branding-tips voor ondernemers leggen uit dat het creëren van een sterk werkgeversmerk niet duur hoeft te zijn.
Employer branding wordt vaak in de mond genomen. Maar wat is employer branding, waarom is employer branding zo belangrijk en hoe zorg je voor een goede employer brand?
Een interview met arbeidscommunicatiespecialist Martijn Hemminga met de hamvraag: Wat hebben werkgevers aan Employer Branding?